Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Storleksskillnad mellan zonerna?, Hur stora blir rosorna i zon 5-6?!
          tvilling77
          Inlägg 15-08-2008, 18:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 369
          Medlem nr: 16 600

Känner mig lite förvirrad angående det där med storleks beskrivningarna när man läser om olika rosor, tex kanada rosorna som jag främst riktat in mig på!! Alexander Mackenzie tex, står att den blir 2 m men i vilken zon blir den det och hur stor blir den i min zon? (zon 5) Samma sak med Therese bugnet och Louise Bugnet....blir dom hyfsat stora i Norrland eller? Känns aom att man vill ha lite koll på det där innan nästa års planteringar så att man inte sätter dom för glest!

Undrar även lite om john Cabot, kan den bli så pass hög att den klättrar här uppe i zon 5? Skulle gärna vilja ha någon form av klätterros/klematis som sällskap till Alexander M, någon som har förslag på passande ros i pasande färg, A.M är lite gräll i färgen tycker jag men väldigt blomrik!! Planterade den i försomras och den har blommat ända sen dess!! :-)

--------------------
          Cecilia

Norrlandskusten zon 5/6

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-01-2026, 21:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon