VAD är det ni egentligen har röstat på??? Det system som ni har, eller det ni tycker är bra??? (Och då har ni givetvis jobbat ordentligt med ett flertal olika OS så ni kan jämföra)
Folk röstar på det de ser. Att deras Windows 2000 på jobbet inte krånglar medan deras Windows XP hemma krånglar kan betyda två olika saker. Antingen så är datorn på jobbet skött av kunnigt folk eller så är den bättre. En annan sak som folk inte ser på datorn är hur enkelt den kan få virus och liknande beskymmer. Återigen är det till största delen jobbdatorn som är minst utsatt.
några av de som kommenterat här har system som jag inte ens hört talas om... "Longhorn" "Unix".... ????
Longhorn är nästa generations Windows och för med sig nya säkerhetslämplingar som har blivit väldigt kritiserade eller berömda, beroende på om man är en förespråkare för valfrihet eller säkerhet.
För Unix rekommenderar jag till exempel
den här sidan som referens (läste den aldrig men den verkade innehålla det som var intressant).
Jag har svårt att förstå varför Mac och Linux/Unix användare ofta måste smutskasta Windows. Jag hör sällan hör det omvända. Är det ett behov att hävda sig?Det förekommer i lika stor grad. Dock mest av folk som har suttit med Windows i hela sitt vuxna liv och testat Linux en gång själv med en årsgammal cdromskiva som hette "Beskymmer och Patchbehov" i trettio minuter. Till skillnad ifrån Linuxförespråkarna som har i alla fall testat båda systemen och märkt lite skillnad.
Det du "telia" räknade upp är i princip samma system från första Windows till XP. Bara "uppgraderingar" från första windows.Nja, Windows Xp+2k växer på Windows NT-trädet som ursprungligen har sina rötter i Os/2. Sedan att det innehåller allt som Windows-trädet (icke NT, i modernt tal som 9x) är för att det ska få samma funktionalitet. Så det är en liten överdrift i det du säger.
Lånade morsans konto när jag skrev det här. Utan att fråga om lov. Så skäll inte på mamma nu för att ni inte förstår vad jag har skrivit.