CITAT (TeliaNet @ 12-04-2004, 15:32)
windows 2003 server är ytterligare en version... alltså inte till desktop.
är det nån som provat lindows?, ja ni läste rätt.
vad beträffar win2k3 hoppas jag att du vet att den enbart finns som server, precis som xp bara finns som desktop.
lin---s (det officiella namnet i luxemburg, nederländerna sverige osv där man inte får sälja under det andra namnet) kan du läsa mer om på
TryOutLinuxDock utan att ha testat det själv så, ifall man lyssnar på vad andra har sagt, så låter inte omdömet om Lindows så bra. Bättre alternativ skulle i så fall vara ifall man letade efter virusfri windowsliknande utgivningar: Suse Proffessional (inte den som går att ladda ner kostnadsfritt), Xandros Desktop eller Suns senaste dist: Java Desktop.
Jag var på väg att testa Lindows med en gratiskupong jag hade fått men nerladdningskön låg på sisodär tusen personer och när den avbryter efter en dag i skolan och sedan avbryter igen på natten när man sover under återförsöket så känns det inte så hippie att fortsätta försöka få erfanhet av någonting bara för att kunna stå upp rakryggad och säga: det funkar inte.
Är inte Mac OS X för hemanvändaren? (Det är ett Unixsystem som är enkelt utan många av problemen som Redmond har - Virus, Spyware, modemkapningar).
// sonen Jonas