Medlem
Antal inlägg: 3 999
Medlem nr: 4 203
Det sägs att det är djurplågeri att salta på mördarsniglar ... men jag undrar om de kan känna smärta de är ju bara slem ... likadant med metmaskar, spindlar och övriga småkryp Vore intressant att veta ... om någon vet
Medlem
Antal inlägg: 2 328
Medlem nr: 11 218
Hej Myosotis! Det är inte naturligt att släppa ut främmande rovdjur i den svenska naturen. Jag undrar om du tycker det vore lämpligt att låta hundar följa sin instinkt och riva diverse djur. Jag är säker på att man kan hitta några människor som skulle tycka det var mycket skoj att låta sina hundar döda rådjur. Visst uttrycker jag mig bra trots mina erfarenheter av förblödning. Jag råkade få en liten blödning i tarmen. Eftersom jag är man och vi hade gäster den kvällen så sa jag inget. Efter att ha förlorat mycket blod så ringde jag sjukvårdsrådgivningen och en inkompetent sjuksköterska sa att jag behövde inte bry mig. Efter att gästerna gått förlorade jag medvetandet och när min fru såg mig liggande medvetslös i en stor blodpöl ringde hon ambulansen. Tack vare underbar ambulanspersonal och bra sjukvård så överlevde jag, men jag vet vad det innebär att blöda tills man blir medvetslös. Jag tror inte att den sista delen från medvetslöshet till död är särskilt svår. MVH Jan Lindgren