CITAT (KURT @ 18-08-2008, 03:37)

Fast om du åde så här sent så kan du nog få problem att få några frukter alls, chiliplantan kan man ju ta in, men kall man få fruktsätning inomhus på hösten så måste man nog ha extraljus.
Jo, det vet jag. Skaffade 30W LE-lampor med dagsljus för att komplettera det befintliga.
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 18-08-2008, 08:35)

Om du vill ha samma sorter från egen fröskörd måste du se till så dessa inte korsar sig + Hercules är en F1 hybrid så den är inte fröäkta så du kan aldrig få nya Herculesplantor från egen skörd.
När jag köpte dem så tänkte jag inte särskilt mycket på namnen (förutom Habaneron) utan gick främst på bilden på förpackningen. Har läst på i efterhand och såg att, precis som du nämner, att det inte går att få exakt samma sort utifrån en F1-planta. Men fröna från en sådan är väl inte sterila? Det går att få plantor från dem?
Hur svårt är det sedan att korsa plantor för hand? Om jag tar exempelvis Habaneron och vill korsa den med Herculesplantan, är det en svår uppgift? Jag har plantorna inomhus i min lägenhet så det finns ingen risk att t.ex. bin eller humlor kommer att pollinera.