Gödningen har jag också trott varit boven i dramat - fast jag har snarare varit inne på tesen att de fått för mycket... Se där vilken praktamatör man är...
Det jag har noterat i år är också att de har blommat för fullt, men sedan har knopparna vissnat och försvunnit. Dags för ett erkännande här: jag har automatisk bevattning, men var för lat för att koppla in den i år - ett par tillfällen har tomaterna varit rätt hängiga, men sen har de käckat till sig igen när jag vattnat igenom krukorna. Har vattnat dagligen annars - i synnerhet under värmeböljan i maj.
Tomatsorterna varierar: har bl a en unik liten körsbärstomat som heter Sweet - inte hybrid-varianten utan originalmodellen som inte ens finns i handeln.
I år har jag essutom odlat Kotlas - som fungerat rätt bra, samt en fransk bifftomat som jag själv tagit frön på, men som antagligen är en hybrid så slutprodukten inte alls liknade den pumpaliknande jag frossade i i Provence i våras. Dessutom en italiensk salladstomat som jag fått en enda av, samt en dito bifftomat som också bara givit en frukt. Bu...