CITAT (Pia L @ 20-08-2008, 19:40)

Markus_H: Det har gått att följa rättegången och vad som sagts där i både Aftonbladet och Expressen varje dag.
Fast jag har inge nstörre tilltro till AB och Expressen tyvärr.
CITAT
För mycket talar emot Tyskan, varför hade hon en hammare med sig till flygplatsen när hon skulle från sverige?
varför har hon just kastat sina svarta skor med vit snörning (just såna som mördaren hade och som det fanns avtryck av sulan i blodet?
Hon säger sig ha raderat alla bilderna på sin kamera för att bildkvalitén var för dålig, men enligt experterna så har det inte raderats några bilder på kameran.
Hon påstår sig ha varit i Arboga för att titta på stenar, men hittar inte dit.
Hon säger ena stunden att hon tog tåget till Arboga, nästa stund att hon fick skjuts och att dom inte skulle ta allt hon sagt på för stort allvar!!!!
JAG ser då ingen anledning att tro på henne, det här var bara några få saker som framgått under rättegången, som jag för min del följt varje dag och tyckt ha varit mycket intressant.
Tyskan är förmodligen skyldig, men blir troligtvis tyvärr inte fälld då endast Emmas vittnesmål skulle kunna vara fällande och man inte kan lita på hennes vittnesmål p.g.a. hennes allvarliga skador.
ursäkta uttrycket, men rent för jävligt tycker jag!!
Att det är för jävligt är ett känslomässigt argument och det tar juridiken inte någon större hänsyn till eftersom man dömer utifrån bevis.