CITAT (Aqvakul @ 21-08-2008, 10:49)

Skit samma! Vad är Carl Lewis mot Usain Bolt, den ultimate sprintern!
Ja, jag brukar sällan framhålla just sprint som höjdpunkten under friidrotten, men i detta OS känns det som en självklarhet att Bolt är den som gjort de mest fantastiska prestationena - sen får Michael Phelps ha 8 guld om han vill, jag är rätt säker på att Bolt hade vunnit även 60m med flygande start, 150m baklänges, 250m med start och mål i kurva, 100m + 100m i kombination med vändning, 120m med bakbundna armar, eller vad de nu kunde hittat på för att kontra simningens medaljinflation.
2 världsrekord i sprint, det är sannerligen inte vanligt. Speciellt på 200m har det väl bara satts 4 rekord sedan typ 1977.
Jag var kanske lite elak mot Carl Lews ovan, precis som exempelvis Frankie Fredericks så framstår han ju inte som en typisk anabol-dopare, kanske var han "ren" ändå, Lewis har ju egentligen inga _superresultat_, men han presterade max när det gällde. Bäst var han kanske i längdhopp.
För övrigt råder det inget tvivel om att Ryssland har den vackraste nationalsången. Det finns andra länder med "klämmiga" melodier, exempelvis Storbritannien, Tyskland, Frankrike och USA, men Rysslands melodi omspänner fler känslor tycker jag - både vemod och sorg, hopp, beslutsamhet, kanske glädje. Visst, USAs nationalsång är rätt bra tryck i, och så är det ju också en gammal tysk suparvisa med ny text, menmen, Rysslands nationalsång tycker jag om att höra (om det inte går ut över svenska resultat).
Redigerat av Pirum: 21-08-2008, 13:25