Medan jag kommer ihåg det, Rickard Olsson på SVT (ni vet, han som brukar anklaga
barn för att vara
lata om de inte kränger tillräckligt många bingolotter
Bingolottoskandal ) har visst blivit anmäld för att han i direktsändning sagt sig ha svårt att känna sympati för tyskar. Eller nåt.
Hur som helst, det som jag vill skriva innan jag glömmer det är att SVTs Olssons Hörna (eller vad det heter, orka bry sig) fick in nån tittafråga som kortfattat handlade om kvinnors manhaftighet, och 1980-talet.
Och då skrattades det lite i studion och så skulle de (gissade jag) dra upp några bilder på kända vinnare från 1980-talet. Men nej, de visade kvinnor från årets OS, kvinnor som de tydligen ansåg extra "fula och manliga" (inte min bedömning, men den uppfattning jag fick att SVT ämnade sprida), och så skrattade de. Fy fan så jävligt. Jag fick byta kanal, så pinsamt dåligt var det, och jag antar att inga svenskor visades upp utan endast sådana där utrikiskor. Dåligt av SVT och Olsson att så flagrant driva med människors utseende!
Ett seriöst program hade visat erkända dopare från tidigare år och haft en seriös diskussion om det. Dels för att inga oskyldiga skulle pekas ut som dopade, dels för att det faktiskt inte är så att alla "fula" är dopade. Billigt lågpanneskämtande av SVT.
Redigerat av Pirum: 21-08-2008, 14:04