Detta var minsann ett hett ämne. Som bidrag kan jag då tala om att jag under graviditet fick (katterna altså) tre kullar med ungar. Dessutom var det jag som städade pottorna! Min dotter är nu snart 24år UTAN handikapp (mer än att hon också gillar katter förstås) Nu har jag två Herrar av släktet Devon Rex. Dessa herrar sitter snällt kvar innanför dörren även om den står på vid gavel -"livet utanför är läskigt"-. Samtidigt går det ett gäng med katter utanför, som tillhör våra grannar. En av dessa katter markerar dessutom in "sitt" revir, genom att kissa på allt som är nytt. Under åren som gått, har grannarnas katter fått kattpest och kattsnuva, samt dött på olämpliga ställen. De skiter och pissar som sagt, där de finner det OK i deras värld. So what! Pinkar de på min bil, tar jag bara fram vattenslangen och spolar av den. Skiter de i grushögen, går det att ta spaden och ta bort resultatet. Visst kan det upplevas obehagligt med kattdiareer vid kattpesttider, men... Katterna finns här i vårt land. De gör inte BARA skada, utan även nytta. Faktum är att jag heldre tar omaket med att städa efter grannens katter, mot att de håller mus och sorkfritt istället. Däremot kan man i så fall tycka att grannarna kunde ta sitt ansvar när det gäller kastreringen av deras katter. Har man inte avsättning för alla kattungar, så ska man inte heller skaffa några!
|