Åh, jag är så nöjd! Har pratat med grannen som också tycker att det är fint med armeringsnät och själv hade tänkt konstruera saker i sin trädgård med hjälp av det. Så nu är det bara att bestämma rosor och beställa!
Tack Kajsa, för din kommentar, jag kanske ska stryka exempelvis Nahema och välja något mer beprövat. Mme Boll finns redan med på min lista över måste-ha-rosor

Jacques Cartier har jag också sett i verkligheten och tycker om. Och Linnaeus borde väl passa helt perfekt framför Alchymist och Ghislaine de Féligonde?
Hur är det förresten, kan man hålla klätterrosorna nere med beskärning, eller bör jag välja sorter som inte blir mycket mer än två-tre meter? Jag har i och för sig redan strukit femmetersvarianterna, honungsrosor och dylikt.
Vad roligt att du nämnde James Galway, jag såg den på Flora Linnea, den var fin och luktade gott!
Förresten, har du Irma som klätterros? Jag har sett den i Ystad som buske och den var jättefin och doftade ljuvligt! Kanske något att lägga på minnet för mig.
Hmm, Mme Plantier nämns som klätterros i LÅG, liksom Maxima. Att möjligheten finns att ha den som båda. Undrar var jag ska göra av den om jag ska ha den som buske? I och för sig är jag överdrivet rädd för att allt ska bli så stort. Min mors trädgård är på max 100 kvadratmeter, och hon har en fullvuxen Mme Plantier, en Rosa Helenae, en stor Mme Alfred Carriere (visserligen platt) och en atlas ceder... Hmm... Det känns rätt lummigt i deras trädgård

Inga tankar om stor vacker buskros? Therese Bugnet vs Maxima vs Snowdon? Eller någon annan? James Galway, kanske? Står den väldigt skyddat hos dig? Eller passar den bättre som klättrare?
Redigerat av Thé: 21-08-2008, 17:37