CITAT (Trädgårdsmästarn @ 21-08-2008, 22:47)

Låt de som använder Round Up göra det och ni som inte tycker det, knip och rensa i stället.
Jag tycker att det ofta blir tråkigheter här på Forumet. Här ska man få råd men inga pekpinnar.
Tack detsamma. Det där var en ganska ovänlig pekpinne. Varför ska man inte få diskutera round-up? Varför ska just vi som
inte gillar det knipa käft?!
Anders zon 1, jag håller med dig, dina inlägg är bra skrivna. Tyvärr är jag inte lika påläst och vågar inte komma med så många påståenden, för jag skulle inte kunna bevisa dem. Överbefolkning har nämnts och är väl ett av de stora problemen. För att inte de människorna som finns idag ska svälta kanske det inte räcker med ekologisk produktion, det kan jag inte bedöma. Men i längden är det inte hållbart att fortsätta förstöra miljön med gifter! Monsanto har jag bara hört negativt om, de är cyniska och vill tjäna pengar.
Någonting som man har hört många gånger men som inte tagits upp här är köttproduktionen som slukar resurser. Var det inte 8 eller 10 gånger så mycket som behöver odlas för att producera kött jämfört med om man skulle odla spånnmål och äta själv?