CITAT (Tanjatall @ 21-08-2008, 09:58)

Henriks - man behöver inte ha medhjälpare för ett sådant dåd. Mördaren överraskade och slog ner mamman med hammaren direkt i hallen och fortsatte att slå henne, när hon var liggande – 10 slag mot huvudet!!! Det är för hemskt att ta upp hela händelseförloppet och mord på barnen – det står beskrivet i Expressen. Mördaren var fullständigt galen är klart. Och detta stämmer på Tyskan också.
Det jag påstog är att jag inte är säker på att tyskan är ensam gärningskvinna.
Jag TROR också att tyskan är skyldig, men skall det räcka med vad folk tror för att sätta någon bakom lås och bom?
Att det inte finns teknisk bevisning är inte samma sak som att tyskans DNA inte fanns på platsen, det jag menar är att man inte kan eller får bygga en fällande dom på EN persons vittnesmål. En person som dessutom självklart är påverkad av den oerhört traumatiska händelse hon har varit med om.
Håller fullständigt med om att tidningarnas sätt att beskriva hela händelseförloppet in i minsta detalj är för jävligt - men varför de gör det? för att människor köper skiten, det SÄLJER. Redan det är en stor anledning till att ta det som står i tidningarna med en nypa salt.
Att fängelserna innehåller en och annan oskyldigt dömd... ja tyvärr är det troligen så.