Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vem/vad har varit i vår trädgård i natt?, Någon har ätit på smultronplantorna
          cbe
          Inlägg 23-08-2008, 08:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 75
          Medlem nr: 14 243

För andra gången i sommar har våra smultronplantor kapats på höjden ranting.gif . Alla högre blad har ätits upp. Bara bladen dock, inte stjälkarna, blommorna eller bären. Plantorna som var stora och fina är nu bara hälften så höga och det sticker upp stjälkar utan blad överallt. Dessutom är en stjärnflocka som jag planterade häromdagen helt uppäten. Andra växter som t.ex. alla kryddor, nävan och ytterligare en nyplanterad stjärnflocka är orörda. Dessutom är det tre runda hål i rabatten i parallell linje. Ca 3 cm i diameter och 5 cm djupa. Vad tusan är det vi får besök av? confused.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          cbe
          Inlägg 23-08-2008, 08:21
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 75
          Medlem nr: 14 243

Skit också ranting.gif Jag har alltid gjort mig lite rolig över folk som gnällt om rådjur i trädgården. "Det är väl trevligt med rådjur, de är sååååå fina". blush.gif Nu har man egen trädgård och neeeej de är inte fina om de äter på mina växter!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 06:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon