Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Övervintra fuchsia?, Gör man det?
          AnnikaT
          Inlägg 28-08-2008, 19:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 31
          Medlem nr: 17 516

Hej!
          Har haft två jättefina hängfuchsior ute i ampel i sommar. Det är första gången jag har fuchsia och jag har blivit väldigt förtjust i dem. Men vad ska jag göra med dem i vinter? Kan man ha dem på fönsterbrädan? Ska de klippas ner? Nåt annat man ska göra?

/AnnikaT, zon5

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          jakob
          Inlägg 28-08-2008, 20:40
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 163
          Medlem nr: 9 372

Här kommer tips ifrån en amatör som provat sig fram,,,jo fucshian ska ha som föregående skrev svalt,,,bor man i zon ett kan man tom, ha dem liggandes nergrävda i en jordbädd. Gärna i ett växthus, eller pallkrage,sedan tar man fram dem och planterar dem igen till våren. Har man inte den möjligheten kan man ha dem i garaget,,helst svalt garage,,
          JAg klippte mina rena ifrån blad, och blommor så de stod pinniga i sina krukor i mörke...så var de utan vatten i från nov (då de åkte in) tills i februari då de fick ny jord,,och åkte ut i uterummet,,där var svalt men frostfritt.
          Dom överlevde.. året innan hade jag fucshiorna för varmt då blev de löss på dem.
          Ja det var så som jag behandlar mina,,,de flesta överlever,,inte alla..småblommiga överlever alltid storblommiga lite gnälligare.
          lycka till/Jakob

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-10-2025, 15:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon