Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Övervintra fuchsia?, Gör man det?
          AnnikaT
          Inlägg 28-08-2008, 19:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 31
          Medlem nr: 17 516

Hej!
          Har haft två jättefina hängfuchsior ute i ampel i sommar. Det är första gången jag har fuchsia och jag har blivit väldigt förtjust i dem. Men vad ska jag göra med dem i vinter? Kan man ha dem på fönsterbrädan? Ska de klippas ner? Nåt annat man ska göra?

/AnnikaT, zon5

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 29-08-2008, 08:24
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

jag gör så här - har dom ute tills frosten kommer ( täcker dom ) så dom kan vara ute sålänge som möjligt sedan tas dom in i ett svalt utrymme ca +10c och mörkt . i mars-maj tar jag ut dom sedan när jag ser nya blad kommer så planteras dom om . jag klipper inte i mina alls . äldre dom är lättare är dom att övervintra plus fuchsior vill ha en fuktig vintervila både i jorden och runt grenarna . alltså inte blötjord bara fuktig nere vid rötterna . den svåraste tiden för dom är på våren när dom ska vakna då dom ofta behöver återbilda nya sugrötter och när dom gör det är det väldigt enkelt att övervattna eller torka ihjäl dom . det går även övervintras dom i kylskåpet .

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-10-2025, 15:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon