Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Staket - hur högt får det vara ?
          angylp
          Inlägg 10-04-2004, 22:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 185
          Medlem nr: 512

Jag undrar hur högt staket man får bygga utan att behöva fråga om grannens tillåtelse ? Vet någon det ? Vem kan man fråga om man är osäker ?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Mi70
          Inlägg 14-04-2004, 13:05
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 521
          Medlem nr: 1 914

En segdragen fråga detta med högsta höjd, som jag själv kollat upp då jag har elaka grannar......... som inte gillar mina barn och slänger sten och grenar in på min lilla radhustomt.

Jag har ringt och frågar och i Stockholm är högsta höjd för staket (det skall vara genombrutet) 1.10 cm från marken, och då får du bygga UTAN att fråga grannar, så länge du placerar staketet på DIN sida gränsen. En häck får vara hur hög som helst...... rolleyes.gif

Detta gäller såvida du inte bor intill en korsning vid bilväg, gå gäller andra regler för höjd på häcken.

Att man måste ställa staketet en viss bit in på din egen tomt stämmer inte i Stockholm iallafall, så länge man håller sig under bygglovshöjd på staket (1.10), så behöver man inte fråga grannarna (såvida det inte står på deras sida tomtgränsen).

Jag skall smälla upp ett nätstaket av typ gunnebotyp, för villor, finns i mitt album under trädgårdsprojekt tror jag. En meter högt. Utmed detta staket skall jag sedan plantera bönor, ärtor och luktärtor, som är betydligt högre än en meter.............. laugh.gif

Sedan kan grannarna sitta och sura över skuggan de får i sin trädgård! mad.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 07:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon