Hej igen!
Mary Rose, som är den äldsta av dem, fryser inte ner så mycket , kan bero på att hon står där vi brukar skotta mestadelen snö...de övriga ca hälften, MEN det ska tilläggas att jag har STOORA problem med harskador, så det är lite svårt att säga om köld eller hartänder tar mest...hur som helst så ni har helt rätt i att de kommer sent, men man är SÅÅÅÅ saligt glad för varje knopp och blomma, att det gör ingenting! Just nu är de jättefina och så är det nattfrostvarning i helgen, man kan ju bli ½-fnoskig för mindre!!!!!
Joo, Summer Song är vacker, men det är tyvärr också den som kom i gång sämst, ska försöka sköta bättre om den i vår om den klarar sig.... En miss jag gjorde var att plantera Benjamin Britten i för mycket sol, den är underbart vacker, men får tyvärr bruna fläckar på blombladen av solen. Glömde förresten bort Leander i min Austinuppräkning.
Jag är också vansinnigt svag för gyllene rosor, de får gärna ha "glöd", alltså tex en mörkare mittfärg som ger mer liv till rosen, som tex Lady Emma Hamilton, en helt underbar ros!
Det är inte mer än 100 km till Blomqvist plantskola härifrån, så det har blivit en hel del kanadensiska rosor också, nu senaste resan köptes Prairie Princess och Felix Leclerc. Är jättebesviken på min Fireglow, den hinner ju aldrig slå ut förrän knoppen trillar av! Däremot gillar jag också de helröda, som just Hope for Humanity, Cuthbert Grant och Alexander McKenzie mfl.
Svennis klagar alltid på mina långa skriverier, så jag får väl sluta nu innan det blir flersidig uppsats...
häln. Sus