Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Övervintra fuchsia?, Gör man det?
          AnnikaT
          Inlägg 28-08-2008, 19:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 31
          Medlem nr: 17 516

Hej!
          Har haft två jättefina hängfuchsior ute i ampel i sommar. Det är första gången jag har fuchsia och jag har blivit väldigt förtjust i dem. Men vad ska jag göra med dem i vinter? Kan man ha dem på fönsterbrädan? Ska de klippas ner? Nåt annat man ska göra?

/AnnikaT, zon5

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eivor på Väddö
          Inlägg 30-08-2008, 21:19
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 105
          Medlem nr: 2 433

Sätten är många. Så här gör jag. Magellanicorna får stå kar i jorden(väldränerat), täcks ganska tjockt med torra löv och granris. Löven och ris tas bort fram i april-maj. De övriga tar jag bort allt grönt och blom på, lägger dem på sidan i en grund grop, utan krukor, täcker med torra löv, minst 30-40 cm. Ovanpå allt förankras ett plastskynke för att hålla löven torra. så ova över vintern. Fram i mars tar jag fram dem, ger dem ny jord, vattnar igenom krukorna och ställer dem ljust ochg svalt. Inget mer vatten förrän de börjar skjuta gröna skott. Och då bara försiktig vattning, tills de kommer igång ordentligt. Det är som sagts ovan, viktigt att de hinner få de vita sugrötterna innan man börjar vattna.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-10-2025, 15:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon