Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> 3 år gamla jordsäckar, Vad ska jag göra med dom?
          blomkronan
          Inlägg 30-08-2008, 20:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

Jag håller på att bygga ett växthus, gropen är grävd och jag ska gjuta grundkanten nu i höstsom växthuset ska stå på. Stomen och glaset bygger jag under höst-vintern tänkte vara klar till mars.

Frågan är:
          En vän har 3 år gamla jordsäckar som jag får överta. Kan jag använda dom? Han säger att det är prima jord nu efter 3 år i säck samma kvalitet som kompost confused.gif
          Behöver jag tillsätta näring? han har några säckar kogötsel oxå (tre år gamla). Kan/Ska jag blanda ihop dom till mina såbäddar i växthuset till våren. Hur kan jag ta vara på jorden och bör jag göra något med jorden?
          Det är säckar "5 st för 100:-" med mycket mull tror jag (mull för 3 år sedan).

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          blomkronan
          Inlägg 30-08-2008, 22:33
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

Jag har byggt några blomlådor på friland oxå, kan jorden duga till blommande perenner eller till grönsaker? Hela min trädgård består av kichkol så jag har nu valt att bygga lådor, med markduk, att så och plantera i.
          Om jag blandar jorden med kogötsel och tillsätter näring, kan jag använda det till något av mina lädor/växthus då, bör jag tillsätta något mer tycker ni?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 18:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon