CITAT (blomkronan @ 01-09-2008, 17:31)

Oj va långa dom hade blivigt, tyvärr kommer frosten snart, hoppas du hinner se några blommor.
Du vet att man får buskiga änglar om man klipper dom ofta. För varje klipp kommer två nya grenar.
Varje gång du klipper en bit sätt ner den i jorden och den får rötter och blir en till!
Ja, jag har ju klippt/skurit bort en massa små skott som jag satt i krukor. Skotten kom efter stammen på den högra och dom har då nästan inte vuxit något alls på flera veckor.
Jag har inte klippt av toppen på den då jag har hört att man ska inte det. Den måste få dela sig själv... men sedan är det kanske fritt fram, om man vill, att klippa och tukta.
Hur skulle ni andra göra om säsongen nästan är slut och ängeln äntligen kommit med knoppar?
Vågar jag chansa att plocka av några blad tror ni?
Jag tror att jag hade Sveriges minsta blommande Änglatrumpet första två veckorna i juli. Det var väldans vad blomman höll sig länge!
En liten, liten planta och en blomma som var dubbelt så stor. Jag fick gräva ur jorden i krukan för att knoppen skulle få plats...

Men sedan kunde jag lägga upp den på kruk-kanten. Här får ni se den... ...-om ni lovar att inte skratta....