CITAT (flaxss @ 01-09-2008, 21:56)

fast växten behöver ju bladen ,, och den kommer ju inte blomma bättre för att du rycker veck bladen på den . att den blommar bra eller ej beror dels på vintervila och dels om sommaren är varm eller ej och hur mycket vatten och näring dom får . just nu är det nog värmen som avgör om den kommer blomma eller ej . jag tror tyvärr inte att den kommer att hinna blomma .
Ja, flaxss, det var lite så jag tänkte också när jag ställde frågan. Jag tänkte bara så att man inte sabbar assimilationen och knopparna släpper?
Alla mina fem trumpeter är årets, och var 5-7 cm i mars (april?) månad. Alltså ingen vintervila.
Dom har varit planterade i
riktig koskit tillsammans med koskit på påse (50/50) därefter även fått flytande gödning.
Nu har jag rätt så många knoppar på allihopa. Även den minsta som är på bild, som är 12-15 cm hög har knoppar igen. Har plockat bort knoppar hela tiden på den minsta, sedan i april-maj för att befrämja tillväxten för plantan i stället, men icke...
Jag vill så gärna att knopparna ska gå fram, det var därför jag undrade om jag kunde ta veck några blad...?
Kanske ska jag ha fiberduken på dom också, precis som tomaterna?