Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Grundarbetet, överkurs eller en nödvändighet?
          Pia L
          Inlägg 02-09-2008, 06:47
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Jag fick ett växthus av älsklingen som vi bestämt plats till, JAG tycker att det skulle räcka att skala av grässvålen, lägga sand, täckduk och plattor, men HAN har grävt ur nästan en halvmeter, beställt singel och ska lägga isolerduk confused.gif (vad nu det är) det ska gjutas och lägga plattor.
          JAG tyckte att man kunde dra en vädertålig kabel mellan garaget och växthuset vid behov av värmning, men HAN tycker att elkabeln ska grävas ner och det ska installeras frostvakt och belysning.
          Han ska även gräva en avloppsbrunn som ska leda bort vatten om det skulle bli översvämmning eller om jag vill spola av golvet....är allt detta nödvändigt, eller överkurs?

(hade jag varit singel så skulle jag nog bara ställt upp växthuset där jag tyckte att det skulle passa och fått ta konsekvenserna senare då väder och vind skulle dragit med sig huset) blush.gif

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Pia L
          Inlägg 02-09-2008, 08:03
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Ja, visst har jag, han vill inte att jag ska halka på plattorna om det kommit jord och vatten, inte heller att jag ska famla i mörker på vår och höstkvällarna.
          Men jag hade nog dragit en skarvsladd in i växthuset och besparat både mig och honom en massa hårt jobb.
          Placeringen är dessutom på gammal skogsmark så han drog upp åtskilliga stora rötter igår.....min älskling wub.gif

smiley_small_hug.gif och thanks.gif för senast

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-06-2025, 09:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon