Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp mig! vad har jag köpt..., Dom blommar så fint.
          blomkronan
          Inlägg 01-09-2008, 15:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

Var på plantagen i dag för att köpa en kruka!
          Tog en sväng och hitta 2 st Thunbergia battiscombei och 2 st Juanulloa Mexicana, för 25 kr st!
          Kunde inte låta bli trots att jag inte har någon plats kvar i förådet för vinterförvaring whistling.gif

Har vait ute och Googlat=hitta inget... bara att Chister i Falköping hade en och även han frågat om råd men ingen visste något... är det någon som vet idag...

Skötsel, placering sommar, klippas nu eller i vår? Kan någon det svenka namnet på dessa?

Bifogad fil  DSC00731.JPG ( 301.96k ) Antal nedladdningar: 44
          Bifogad fil  DSC00732.JPG ( 246.06k ) Antal nedladdningar: 35

Thunbergia battiscombei, det jag vet släkting till svartöga, skall övervintras.

Bifogad fil  DSC00733.JPG ( 310k ) Antal nedladdningar: 34

Juanulloa Mexicana (bild på blomman fick inte plats), släkting med ängatrumpet????(påminner om det) skall övervintras.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          igl
          Inlägg 02-09-2008, 08:36
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 284
          Medlem nr: 2 452

Det finns nog inget svenskt namn på thunbergian. Jag tror inte heller på att den kan vara ute under vintern, utan ta in den.
          I vintras var jag på Filippinerna och där tog jag frö av thunbergia grandiflora. Det fanns både vita och blå så jag vet inte vilken färg jag har. Tre fröer lyckades jag hitta som var mogna och två har grott. Rankorna är ca 80 cm långa nu. Jag har nu tagit in den och den står i köksfönstret.
          Problemet över vintern är ju ljusbrist och torr luft, så vi får se hur det går med den.
          mvh
          inger

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 21:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon