CITAT (mimmi 1 @ 02-09-2008, 21:12)

Man kanju ta in änglatrumpeterna , dom fortsätter ju att blomma inne, MEN, de luktar verkligen apa , jag har en gigantisk en, som jag en höst tog in, för det blev kallt, och den hade sååå många stora knoppar kvar. dom slog ju ut inne, men jag tror inte jag gör om det igen. pga den vidriga lukten.
Sussie.. om du hade världens minsta, så kanske jag hade en av de största förra sommaren !!
synd att jag inte hade digitalkameran då, den var verkligen gigantiskt stor.. tog upp halva uterummet. hade som mest 64 blommor samtidigt!! den var över tre meter bred, och gick ända upp till taket.. men jag vill inte ha den så stor igen, för vi rymdes ju nästan inte själva ;o)
Och jag tror den gick in i väggen totalt, för i år har den inte blommat alls!! inte en endaste blomknopp har visat sej! men jag tog nog fram den lite för sent, glömde bort den, och tiden gick alldeles för fort i våras... denär 7 år, och blommat alla år, så den har gjort sej förtjänt av ett sabbatsår!!
Tack Mimmi!
Jasså...? luktar dom illa också? Gör ALLA det?
Det var en riktigt stor bjässe du hade i uterummet då. Antar att den skänkte er en stor glädje genom att vara så magnifik!
Den "sparar" sig nog tills nästa år...