CITAT (maddeluskan @ 04-09-2008, 23:43)

Jo du, tror du att det hjälper? Jag både skälde o grät på AF, och fick bara till svar att gör du inte det här så blir det inte nån ersättning alls.
Reglerna har säkert blivit hårdare sedan jag "behövde AFs tjänster" för 6 år sedan. Fick då och då lite surt formulerade mail och brev med liknande hot som beskrivits här ovan.
När jag sedan "anmodades att söka" ett visst jobb som jag redan sökt, (eftersom det var det enda som ens kom i närheten av att passa mig) med alla möjliga hot om vad som skulle hända om jag inte sökte det fick jag nog. JAG SKREV ETT LÅNGT MAIL TILL MIN FÖRMEDLARE MED BARA STORA BOKSTÄVER DÄR JAG CITERADE EN DEL MENINGAR OCH FRASER TAGNA UR DERAS BREV TILL MIG. Jag frågade lugnt och metodiskt hur i h-te de kunde idiotförklara och misstänkliggöra de arbetssökande på det viset.
Avslutade med att jag ville ha ett möte med honom snarast. Han ringde upp mig samma dag och sa att givetvis kunde han träffa mig på direkten om jag ville det. Till mötet hade jag med mig en kopia på ansökan som jag skickat in flera veckor tidigare och samtliga brev jag fått från AF dittills under min arbetslöshet. Efter det mötet fick jag inte ett enda mail, brev eller telefonsamtal som ens kom i närheten av att hota om någonting alls. Jag fick den hjälp jag ville ha och behövde, varken mer eller mindre.
Så det hjälper att ställa motkrav på hyfs och trevligt bemötande
(Att jag sedan fick ett jobb var inte AFs förtjänst, det enda jag har att tacka dem för är att jag idag har ett BE-CE-korkort)
Redigerat av henriks: 05-09-2008, 00:08