CITAT (maddeluskan @ 04-09-2008, 11:21)

Är långtidsarbetslös och har nu kommit in i jobb o utvecklingsgarantin.
Nu kräver AF att jag ska sitta på ett företag 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan och söka jobb, 5 mil hemifrån.
Hej Maddeluskan
Jag är en av dom lyckliga som aldrig har varit arbetslös, Mitt första jobb började måndagen, helgen efter skolavslutningen i 9:an. Jag gick aldrig på gymnasium, var för skoltrött och ville tjäna pengar! Så jag har ingen erfarenhet av det du just nu upplever. Så jag tillhör kanske oxå den kategorin av människor som inte kan förså hur man kan gå arbetlös länge, som du vet säger sådant folk, ta vilket jobb som helst
Nu vill inte jag säga det! för jag vet inte av vilken anledning du blev arbetslös! och jag vet heller inte varför du fortfarande är arbetslös. Varför AF gör så här, är för att folk som "går hemma" och utnyttjar systemet ska "sättas dit". Arbetslösheten kostar för mycket för staten dom vill få ut något av dig. Om du har ett jobb tjänar dom pengar på dig istället för att du kostar!, genom att du betalar skatt! Därför gör dom så där.
Det jobb du har blivigt tilldelad, är det så att arbetsplatsen får dig gratis? och du får "bara" ersättning? Ta då en runda i ditt närområde och erbjud tex ICA att du jobbar "gratis" mot att ersättning från AF sedan kan du ha chans att få riktig ansällning efter avtalstiden och då slipper du restiden. samt du kanske trivs med ditt nya jobb och får nya vänner...
Lycka till //Mari
Redigerat av blomkronan: 05-09-2008, 18:17