CITAT (MariaS @ 05-09-2008, 21:03)

Jordbruksverkets register är väldigt fattigt och ej till för allmänheten. Vad det egentligen är till för vet jag faktiskt inte. Däremot vet jag att det var de som startade registret en gång i tiden, men idag är det SKK som har tagit över.
Polis, allmänhet och veterinärer använder alla SKK:s register.
Däremot finns det luckor i registret, pga av att många ägare inte vill betala en hundring extra efter ID-märkningen(undrar just varför de ens ID-märker), för att få in sina uppgifter i registret. Har själv bl.a. stått med två katter, vars ägare inte brytt sig om att skicka in uppgifterna.
Så uppmana ALLA ni känner att skicka in uppgifterna (en hundring för registerhållning hela djurets liv, är inte mycke pengar) så registret hålls uppdaterat. Förr eller senare kan de behöva använda det själva!
För hundar är det uppfödarna som både ID-märker och betalar registerkostnaden sen en hel del år tillbaka. Den som köper valp behöver bara skriva på och skicka in kortet - vilket kan vara svårt nog ibland..........
CITAT (Ingrid Zon3 @ 05-09-2008, 21:36)

Det slog mig nu att jag inte sett ett inbetalningskort från dem på evigheter. Var det inte en årlig avgift på detta förut? Eller betalar man bara en gång?
Behöver man anmäla till SKK när ens katt har avlivats eller fixar veterinärerna det?
Till SKK betalar man bara 1 ggn och det är du själv som skall anmäla när djuret dött.
Anki