Jag har ingen elallergi, men har varit med om följande. Efter min skada i nacken kände jag varje gång i åkte på ett visst ställe att det liksom tryckte till i ansiktet, svårt att beskriva. Fattade aldrig vad det var förän jag efter några år insåg att vi åkte under kraftiga elledningar, stället är i en kurva så jag hade inte upptäckt det tidigare. Det lustiga är att känslan försvann när jag blev medveten om ledningarna... Förklara det, den som kan.
Efter olyckan kan jag heller inte ha mobilen i fickan på byxor eller tajt tröja, det hettar i huden då. Jacka som är lösare går det bra. Kan heller inte prata länge i mobilen förän de börjar hetta i örat och kinden.
En annan sak är att jag har blivit ett levande vattenpass. Vi byggde gäststuga i våras. När jag provlåg sängen sa jag direkt att den inte var i våg. Tre personer till provlåg och hävdade att jag har fel. Efter kontroll med vattenpass visade det sig att stugan lutar en knapp halv centimeter per meter mot det håll jag hävdade. Skumt! Det kan förklara varför jag har svårt med att gå i ojämn terräng och bilåkning om någon annan kör, även om jag kör fast bara i kurviga vägar då.
|