|
Hej! Det kan finnas en viss grund för "elallergin". Det förefaller som om vissa människor reagerar på frekvensen på vanliga lysrör och dataskärmar. Installerar man högfrekvensdon på lysrörsarmaturen så mår dessa människor bättre. Det förefaller rimligt att sådana reaktioner kan ske eftersom ögat för in dessa signaler i hjärnan. Man har gjort undersökninga på huden hos "elallergiker" och funnit att de inte har fler hudförändringar än kontrollgruppen.
Människan har lätt för att generalisera från enstaka upplevelser. Det fanns en gång ett överlevnadsvärde i detta. Mådde man illa av ett bär chansade man inte på att försöka igen. Detta beteende gör att många människor har svårt att förstå forskning.
Jag har själv en svår överkänslighet mot blanketter från myndigheter. Jag får både psykiska och fysiska besvär. Förmodligen har myndigheterna bestrålat blanketerna med något för att hålla koll på valboskapen. Jag hoppas att det upprättas en blankettfri zon för mig, helst i växtzon 1. Senast jag fick en svår reaktion så snabbade jag mig och skrev lite siffror och bad myndighetspersonen att fylla i dem där han ansåg att det passade. Jag har inte fått något svar så jag antar att jag inte är ensam om mina besvär. MVH Jan Lindgren
|