Mitt dåliga minne gör att jag inte kommer ihåg allt men jag tror att kampanjen mot Klorin var en sak. En något överdriven och uppblåst sak som mest syftade till att skapa ett massmedialt tryck. Det är så Greenpeace jobbar.
Kommer ihåg lite vad som hände i Mölnlycke när Gp försökte stoppa en avverkning. TV-bilder visade hur polisen drog och slet i "aktivister" som klättrat upp på maskinerna. I en intervju sa en polis att så såg det ut när kamrorna var på. Var dessa avstängda räckte det med en tillsägelse. Allt för att skapa rubriker och opinion. Dessutom är Gp en högst auktoritär organisation med ingen medlemsdemokrati.
För att återgå till SNF så är dom remissinstans av någon anledning. Säger nej till nästan allt. Tyvärr har jag inget exempel att plocka fram just nu. Jag har liksom stängt av den infokanalen. Möjligen genförädlingen. För ett tag sen överklagade dom dessutom ett beslut som gällde utbyggnad av Scanraff. Inte emot själva utbyggnaden utan nån formaliesak. Resultatet blev ett stopp som kostade åtskilliga miljoner. Helt i onödan.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|