Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jordfri odling med jonbytare, Har du erfarenhet av hydrokultur?
          Ålgryte
          Inlägg 16-08-2008, 14:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 597
          Medlem nr: 16 230

Hej!

På 80-talet kom jag i kontakt med jordfri odling. Det passade mig eftersom min växter antingen dog av för mycket eller för lite vatten. Jag har än idag några växter kvar sedan dess, men många har försvunnit pga total vatten- och omvårdnadsbrist whistling.gif ...

Jag såg ett inlägg om hydroodling av chili och undrar om någon mer än jag fortfarande har sina krukväxter i hydroodling?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Sploff
          Inlägg 08-09-2008, 16:13
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 17 781

Är det mer än jag som testat på det här. Jag har fixat iordning 3 olika växter som fick bli deltagare i experimentet. Dom växte på och allt verkade frid o fröjd. När jag lyfte på krukan för att se hur rötterna såg ut som stack ut på undersidan så ser jag att rötterna växt jätte mycket MEN där är fullt med mögel på och mellan rötterna... Någon mer som råkat ut för detta? Eller är det kanske bara jag som testar det på ett sånt här sätt så man kan se rötterna utan att störa växten. Antar det inte är någon fara eftersom växten mår prima men känner ändå lite oro över att ha mögel på rotsystemet.

En annan fråga är om någon vet om rötterna mår dåligt av att få ljus på sig. Det är mörkt där de är nu men är ändå nyfiken för framtida experiment.

Väldigt intressant sätt att odla på. Kul att testa på och hoppas det är fler som testat som kan växla lite erfarenhet med mig.

Redigerat av Sploff: 08-09-2008, 17:51

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 05:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon