CITAT (sagani @ 09-09-2008, 20:39)

Hej!!!
Ville bara höra med er som planterar era änglar i ren kogödsel. Hur vintervilar ni dem? Planterar ni om dem då, eller?
Jag har alla mina (ca 25-30 st i varierande storlek från 50 cm till 2 m) i "vanlig" planteringsjord, låter dem knappt få vatten över vintern. När väl våren kommer, får de väckas försiktigt, sedan är det flytande blå korn ung var 3-4 dag, samt blå korn i fast form också. De trivs som bara den, men om man plantera direkt i kogödsel verkar det ju mycket lättare
Men som sagt, hur vinterförvarar ni?!?!?!
Hej sagani!
För mig så kommer det här att bli den första vintern som jag ska ha änglarna så jag vet inte riktigt...
Har två alternativ:
1. I min källare är det ca 10 grader (utan element) och mörkt. Har armaturer inkl kallvita ljusrör á 36W som jag skulle kunna montera där. Kruxet är platsbristen. Jobbar på hur jag ska lösa den...
2. Hyr ett förråd på 25 m2 i ett hyreshus inte långt hemifrån. Där finns öster + söderfönster men är i stället runt 20 grader varmt...
Min f.d. granne som bor på bondgården där jag bodde tidigare har flera vackra och stora änglar, med massor av blommor varje år.
Dessa har hon i gamla ladugården (verkstad nu) med fönster efter långsidorna som är ca 20 m. vardera. Där är ca 10-15 grader om vintern. Vet inte hur hon
väcker dom men däremot så berättade hon att varje år så ersätter hon bara den övre halvan jorden och lägger dit ren koskit som har legat några år och brunnit. Hon tyckte att det var så bökigt att byta alltihop...
Hur gör Ni andra?