Jag övervintrar i mitt uterum, med ung +10 grader hela vintern. Har också åretrunt-krukor till alla (brukar ta billiga 10-15 liters hinkar och borra hål i dem). På sommaren har jag gigantiska krukor, som jag snickrat ihop. I dem sätter jag bara ner året-runtkrukan.
Jag tänkte mer på hur ni gör med jorden??? Låter ni dem stå i kogödsel över vintern också? Eller de har sugit ut all gödsel över sommaren? Annars får de ju gödsel över vintern också, det var mest det jag tänkte på

Har haft änglar i 5 år, så jag är fortfarande nybörjare

Men jag har tusentals färger (känns det som iaf när det är dags att bära in alla för vintern

), sambon är synnerligen trött på dem
Jag satte fröer iår, för första gången (alltid använt sticklingar innan), och hälften har blommat, hälften kommer nog nästa år. Jag satte mina i februari, i mini-drivhus, och lät de stå inomhus till de var ca 1 dm höga. Nu är de ung 1 m alla.
Fick tips hos en trädgårdshandlare som är i mina ögon en liten expert på änglar (de har en "änlga-dag" varje vår). Han sa att om man hade problem med att få dem att blomma, var man helt enkelt för snäll vid dem. De behöver enormt mycket näring, men vill de inte komma igång med blommningen får man gärna låta dem torka ut lite (och då menar jag lite!!) mellan varven, så kommer de igång. Därför ger jag blå korn i fast form också, för att kunna ge dem näring ständigt.
Jag tyckte det verkade himla smidigt med kogödsel, kanske ska prova det nästa år!!!
Jag har ett träd, som är ca 3 m högt, och lika brett, men planterar ni om sådana stora också?? Den blommar, men iår blev det färre blommor. Problemet är att plantera om den, den står i en året-runtkruka som är en balja på 50 l...
Redigerat av sagani: 10-09-2008, 07:38