Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Varning för frost!, Nu blir det kalla nätter!
          Digger
          Inlägg 11-09-2008, 19:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 368
          Medlem nr: 1 011

Dom varnade för frost på tv så jag sprang precis ut och stängde av vattnet till växthuset! fear.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Digger
          Inlägg 13-09-2008, 15:19
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 368
          Medlem nr: 1 011

Idag tömde jag alla slangar. Det visade sig som förväntat att den nedgrävda vattenslangen till växthuset lutade åt rätt håll och vattnet rann ut utan problem. Jag tog en gammal manuell luftpump avsedd för madrasser osv och blåste ut slangen lite extra. Rören med droppbevattningen tömde jag också med pumpen, det gick över förväntan och jag behöver nog bara låta dom ligga kvar där dom ligger. Antagligen funkar det med en vanlig cykelpump också. Jag tog in några melonplantor med meloner som inte är klara, kanske mognar dom inomhus. Tomaterna får stå kvar så länge det går, räknar med att vattna dom manuellt.

Det där med väderstation verkar väldigt spännande. Jag har kollat vid flera tillfällen på nätet efter något liknande men jag vill kunna spara alla mätvärden i datorn. Kan du göra det med din station? Här är en sajt som säljer såna prylar: http://www.safecast.se/. Dom har väderminnen, alltså en pryl som samlar in data och som man sen kan tömma i datorn men tror inte man kan ha online-kontroll med dom. Letar vidare efter den ultimata väderstationen till bra pris!

Redigerat av Digger: 13-09-2008, 15:33

Citera
          Grönberg
          Inlägg 13-09-2008, 16:01
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 300
          Medlem nr: 15 902

CITAT (Digger @ 13-09-2008, 16:19) *
          Det där med väderstation verkar väldigt spännande. Jag har kollat vid flera tillfällen på nätet efter något liknande men jag vill kunna spara alla mätvärden i datorn. Kan du göra det med din station? Här är en sajt som säljer såna prylar: http://www.safecast.se/. Dom har väderminnen, alltså en pryl som samlar in data och som man sen kan tömma i datorn men tror inte man kan ha online-kontroll med dom. Letar vidare efter den ultimata väderstationen till bra pris!

Nä, detta är ju en budgetvariant, klart det hade varit bra om man kunde kolla den i datorn, eller mobilen, jag har en mobil som talar om när jag får mail, etc... vet direkt när någon svarat i nån av mina trådar på nätet, kollar in min kalender osv... den blippar på inställt värde (tid) innan möten etc....men jag anväder aldrig den till att surfa med - för segt....
          Men väderstationen gör ju faktiskt det jag vill - luftfuktighet och temp.

Redigerat av Grönberg: 13-09-2008, 16:04

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 02:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon