Hej Mari!
Men vad roligt!

Vad glad jag att också jag kunde dela med mig av ett litet tips till någon!
Glömde bara skriva att jag blandade upp jorden (vanlig plantjord av medelkvalitet) med leca-kulor.
-Tror det gjorde den där extra kryddan åt dem för att bli riktigt fina. Och jag kan lova dig; jag har inga gröna fingrar annars.
Just den här sorten verkade dock väldigt tacksam. Satte bara lite frön i små plastkrukor i fönstret på våren med lite plast över. Rätt som det var hade små 3-4 cm höga, taniga skott/plantor bildats och då satte jag bara ut dem helt bastant i en stor kruka med diameter ca 40 cm (alltså en ganska så stor kruka och som sagt; jorden uppblandad med leca-kulor och ett litet lager leca ovanpå som slutfinish). Där fick de stå sedan och växte så det knakade.
Samma för balkonglådan - så alla borde kunna lyckas med dessa. Perfekt som lite avskärmning också. Sedan just det att sätta dem i kruka för dig som kanske har trädgård annars; javisst, är ju hur fint som helst på t ex en uteplats, altan osv.
Skall se om jag har ngn bild fr balkongen på dem och kan scanna in och lägga ut (om man vill se hur de blir i kruka).
Mvh - Sonny
Redigerat av Sonny: 15-09-2008, 21:44