Ansvaret ligger hos ungdomarnas föräldrar... inte kattägaren.
Som tidigare kattägare vet jag att det inte alltid är så lätt att få in katten på kvällen, samtidigt vet jag att det heller inte är så lätt att få in sin ungdom på kvällen heller

.
Som förälder tror man ju alltid att ens ungdom sköter sig när den är ute, tills man får reda på via andra att så inte är fallet. Då ska man som förälder reagera. Det finns föräldrar som aldrig får veta, och det finns föräldrar som får veta men skiter i det, och så finns det föräldrar som får veta, och som gör något åt det!.
Det finns tre sätt för föräldrar...så min slutsatts är var tredje strulig ungdom blir tillsagd men dom andra två drar med sig sina vänner i galenskapen utan föräldrarnas vetskap... Där kommer kommunen in med sina fältassistenter som gör ett otroligt bra jobb. Men dom kan inte vara med överallt, så en eloge till dig Storm som reagerar, mycket bra. Vi måste bli flera som "vågar" reagera. Har man inte själv ungdomar och vill agera kan man ringa fältassistenterna och man har såna i sin kommun, ring till kommunen. Vi är lyckligt lottade som har tre st. Nu bor jag i stockholm tättbebyggt. Hur ni har det som bor utåt i landet och inte har tättbebyggelse vet jag inte hur ni har det med fältare.
//Mari