CITAT (Thé @ 15-09-2008, 15:46)

Allmänt tycker jag att det finns färre vita rosor än i andra färger, och jag skulle behöva tips på en vacker vit ros som blir max 120 cm och som jag skulle kunna sätta en liten grupp av. Jag har funderingar kring Claire Austin, är det någon som har närmare kunskap om den? Det verkar vara en myskroshybrid och jag tänkte mig i och för sig inte något som ser ut som en myskros, har redan ratat Prosperity som jag annars tyckte var en av de finaste, men vill inte ha mer mysk i närheten av Ghislaine de Féligonde. Tror dessutom att den blev lite stor.
Tycker minsann inte att Claire ser ut som en myskros. DEn ser mer ut som en vanlig Austin.
Jag har noterat Kajsas polyanthafavorit från Poulsen (kommer inte ihåg namnet), men det var något med den, kanske tyckte jag inte att den såg tillräckligt romantisk ut? Karen Blixen går bort, den är för stel, Memory såg jag på Fredriksdal och den verkade mycket svårflirtad, alla exemplaren bestod av några få pinnar som blommade med var sin blomma.
Hmm, det står lite still, jag vet att jag har letat och inte hittat något. Den ska helst blomma om, tycker jag. Finns det några vita Portlandrosor?
Det finns faktiskt en vit Portland som heter White Jaques Cartier. Har den hemma och den växer och ser ut som J C den rosa, fast den är vit. Remonterar fint, doftar, och är allmänt helt bedårande. Känns som att det kan vara den du söker