Jo det var nog Katharina Zeimet du tänkte på men bor man i Skåne borde man kunna ta något annat, den rosen är väl mer för oss med lite kallare klimat zon 5 ros, det är annars en toppenros, kan bli 1.20 hög har jag sett här.

Whinchester Cathedral, Austinros ca 1.20 x 1.20 kan få en rosa strimma i kronbladen och just det är fint.

Karen Blixen, har två ex som hängt med länge nu men skulle säkert gilla Skåne mera. Flott ros som växer rakt, stelt, 1 m eller mer, svag doft. Tehybrid så den är pjoskig med bra jord.

Macy´s Pride har lite gult i knoppar men är mest vit. Helt frisk vad jag sett två somrar, en ny ros från USA, Easy Elegance ros och rotäkta, blir ca 1.20. En stooor favorit, blir som en högre rabattros, finns hos Hortogreens.

Hebe´s Lip, en Damascena ros och blommar en ggn. Kryddig doft, blir en buske ca 1.20 och lika bred, får nypon. En annan vit är Leda du hittar den i album/Damascena rosor.

Aspirin Rose är fin med aningens lite rosa i mitten, blir ca 1 m eller högre, frisk.
En annan mycket frisk ros är Lions Rose/vit, finns i mitt album/Floribunda rosor

La Paloma, ska vara en zon 4 ros men den är ganska klen här. Doftar lite, ca 80 cm. Passar bättre i din zon.
Jag köpte Claire Austin av Flora Linnea i våras, den blev ganska rosa och jag är osäker om jag fick rätt ros ? Den har nya knoppar nu så jag väntar på att ta nya bilder. Det är ingen myskros utan en rabattros ca 1 m.