Vi är flera i samma båt, jag har just skrivit i Passitråden om deras flytt idag, Jasminerna har blivit ( alltför) hårt nedklippta, alla som KAN tänkas kunna dela kruka får göra det, etc.
Jas har det väldigt svårt med att ha växter inomhus, dels för att fönstren öppnas inåt, och dels för att resten av fönstren går ner till golvet och är terrassdörrarna...men några växter har jag inne, på pedestaler lite längre in, på t bordet, ja överallt där det finns plats och tillgång till ljus.
Det är faktiskt första gången som jag har kastat växter som ser ut att må dåligt isf att ha dom stående några år till,utan att dom blir bättre..t om mina jordgubbsplantor har fått gå (dom var alldeles för gamla, tröstar jag mig med)
Som du säger Kee, så vill jag också få tillbaka tyglarna över terrassen, jag vill kunna komma fram utan att behöva flytta en massa krukor, och framför allt, jag vill kunna sitta och titta på mina blommor. Som det har sett ut på sistonde har det bara varit en djungel, visst, jag älskar lummigheten och djungeln, men även för djunglar går det gränser ...man njuter ju inte av alla växter pga att en del kommer att stå bakom varandra..men nu har jag som sagt också börjat försöka komma tillbaka till verkligheten och göra så att alla får sin rätta plats, och på så sätt få den vård dom behöver..
Jag har sagt till alla att dom inte får ge mig blommor, bara speciellt efterlängtade växter kommer att komma in, t ex som dom nya passiflororna jag absolut vill ha, och mina nyss upptäckta Praktklockor som jag absolut vill ha minst 2 till av, och dom har redan sina platser ....