Hej Red Top! :-9
De är beställda och betalda men igår bad jag damen som säljer dem att eventuellt skicka dem på söndag eller måndag istället.
Messade henne igår då jag kom på att det ju är torsdag idag och så kanske skotten inte hinner fram tills imorgon (fre 19 sept 08). Bad henne därför själv avgöra vilket hon tror blir bäst (jag tycker om att lita på andra haha...

och 40 spänn inkl frakt... ja, det är inte så mycket att dividera kring om de inte skulle komma. Men... hon är seriös. Så eventuellt dimper de inte ner förrens på tisdag i nästa vecka.
Känner hon sig säker på att de hinner fram tills imorgon, ja...

då åker skotten direkt ner i ett glas vatten ett par timmar först.

Därefter tänkte jag sätta dem i en mörk liten plastkruka med vanlig jord (i ljust fönster) samt ev en plastpåse med hål i hörnen över den första tiden. Jag
tror det blir bästa metoden.
Men som jag sa till säljaren; Skall bli oerhört roligt att se dem växa upp till en planta jag inte sett på många år nu.

Hoppas de tar sig nu på hösten bara - men annars får man väl återvända och köpa nya till våren istället.

Skall ta ett litet foto på skotten i jord sedan, så får vi se hur det utvecklar sig nu på hösten...

Antingen får jag fart på dem - eller så slutar det med en bild på tre små gula och bortvissnande skott...
Av någon anledning så har jag bara fått för mig att alla Pelargon-sorter bara skall vissna ner och gå i vila på vintern... Men det stämmer alltså inte alls, inte det minsta när det gäller den här sorten?
-Är ju fantastiskt om det är så.
Växer dina rosengeranium och frodas året om? Jag har för mig att mina morföräldrar brukade ta nya skott med jämna mellanrum - eller så är det bara något jag fått för mig. Men jag har bestämt för mig att deras rosengeranium dog med jämna mellanrum... med nya skott i fönsterkarmen som följd... Hmm...