Evaisa: Att de inte skickar under vintern tyder ju ändå på en viss grad av seriositet måste jag säga. Men jag kan förstå frustrationen.
Innan helgen, fick jag ett mess av min fd sambo, som bla ville ha med sig en fikus som ursprungligen var hennes men som fick stanna kvar här efter separationen. Jag kände att det var ett ypperligt tillfälle att bli av med ännu en växt och jag kan inte påstå att det syns var den stod direkt. Lite justering av de andra växterna och platsen är som "försvunnen". Jag var bortbjuden på lördagkvällen och fick ett bra tillfälle att bli av med min enorma opuntia (som förvisso är charmig, men ger en stickor så att man blir tokig), och en skog av sticklingar från min "falska" sommarmurgröna som växer som ogräs. Nästa helg ska jag på inflyttningsfest och då ska jag ta med mig lite rotade sticklingar som gåva, då blir jag av med ytterligare grönt. Trodde aldrig jag skulle säga detta, men vad underbart!
Jag har även jagat fatt på ett par amplar på sistone, så nu åker nog någon/några plantor upp i fönstret också, en sådan manöver hjälper till att få det att se någotsånär "obisarrt" ut. Fast det är bara ett par av fönsterna som ännu är ampellösa... hmm...