Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> En säck hönsgödsel, några förslag?
          Ti bee
          Inlägg 18-04-2004, 11:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 119
          Medlem nr: 1 447

Hmhm, ja skratta inte nu, men jag har aldrig använt hönsgödsel förr (tusan, jag har ju bara varit trädgårdsbiten i 2 år än så länge). rolleyes.gif

Rosorna och klematisarna har jag givit varsin näve benmjöl. Kodynga har jag också, tänkte ha i i rabatterna kanske? Vad gör jag med hönsgödslet? Köpte det säkert av en riktigt bra anledning, men den har jag glömt...

smile.gif

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ti bee
          Inlägg 18-04-2004, 13:37
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 119
          Medlem nr: 1 447

Återigen tack Åsa! smile.gif
          Då ska jag göra iordning en hink hönsgödselvatten i sommar som får stå bakom växthuset.

Visst odlar väl du mkt i hinkar?
          Vi har idag täckt golvet i vårt växthus, det har fått växa ganska fritt under tidigare ägare och är översållat med ogräs+frön. Jag förlorade kampen förra året, ogräs precis överallt hur jag än slet, så nu ska vi ha hink/krukodling där ett tag framöver har vi tänkt.
          Kan jag alltså köpa t ex en/flera vinbärsbuskar och ha därinne i krukor då? Eller vill de kanske helst stå utomhus?
          Hur bör krukorna se ut? Plast eller keramik? Ska jag borra hål några centimeter upp på sidorna så att där blir vätskereserv?
          Hur ser krukorna bäst ut som man odlar grönsaker i? Hinkar, men måste de vara raka i modellen eller går det bra med traditionella avsmalnande?
          Vi har köpt 10st bygghinkar, svarta raka stora saker. Hoppas att de kan fungera?
          Något annat du kan rekommendera till hinkodling? Någon växt/buske som lämpar sig extra bra?

Tack för goda råd! smile.gif
          (kom fröerna fram förresten?)

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 15:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon