När vi köpte vårat radhus -97 fanns det en odlingslåda (typ pallkrage) i en hörnet av tomten på baksidan. När våren kom bytte jag ut jorden, satte morötter, rädisor, sallad och lite annat. Jag var duktig och rensa ogräset, men vi var borta en tid. och när jag kom hem var hela lådan full med kirskål

det var så mycke att det gick inte att riva bort utan att ta bort allt jag odlat.
Jag gav upp tanken att odla i den hörnan av tomten, jag har suttit och ränsat rötter med händerna i minst 5 år provat med Roundup inget hjälpte... kirskålen är kvar.
Nu har jag köpt markduk, och grävt ur för en odlingslåda, i med markduk och jord, sen blir det marksten runtom istället och så får det bli krukor på den platsen.
DSC00840.JPG ( 123.58k )
Antal nedladdningar: 105Så jag tror att även om du gräver upp rundlar så kommer kirskålen växa in där, och fort, på en sommar så är det fullt i rundlarna. om du sätter en kant 30-40 cm djup runt det du gräver bort, ev markduk innan du lägger på ny jord, så tar sig kirskålen inte in lika snabbt.
//Mari