Ja jag har haft den ute i vintras, men det jag är lite osäker på är vattningen. Det är en massa växter som ni ger vilotid, men som för mig är svårt att ge dom eftersom dom bor utomhus permanent. Jag försöker hålla in på vattnet, men eftersom det regnar så kan man inte skydda dom hur mycket som helst mot vattnet. Egntligen har jag tänkt mycket på det där...regn kommer det ju mest på vår och höst, och växterna borde ju alltså vara "byggda" för att få mycket vatten under dom tiderna, men åtminstonde på hösten börjar man ju att dra in på vattnet, alltså tvärt emo den naturliga "vattningen.. Nu har jag ju en massa lökar och knölar som jag måste vara försiktig med så att dom inte ruttnar..Nu har jag dessutom jobbat på terrassen med att flytta på växterna och då har jag passat på att klippa ner dom och byta krukor...alltså sånt som man borde göra på våren. Hoppas att dom inte lider för mycket, men man måste ju kunna göra saker när man själv behöver göra dom. Så småningom hoppas jag att allt kommer att vara på sina rätta platser, och att dom till våren har anpassat sig till sina nya platser så att dom kan börja växa ordentligt...
--------------------
|