Så kul att se era kommentarer.
Vi är nog överens om att man bör tacka eller ge ett tecken på att man läst.
Jag håller med om att får man inte ett livstecken från den som ställt frågan svalnar intresset av att försöka hjälpa till.
Det kan ju vara problem om svar tillkommer långt efteråt och då är det inte säkert att man observerar att ett nytt svar kommit.
CITAT (Myosotis @ 29-09-2008, 14:36)

Jag brukar vara noga med att tacka. Tänker ofta att jag kanske har missat ett svar någonstans och inte tackat, det skulle kännas dumt.
Men hur brukar ni göra när ni ställer flera frågor samtidigt och någon bara vet svaret på en av dem? Skriver man "tack för svaret" då så verkar det som om ingen längre läser de andra frågorna, och då får man upprepa dem eller citera sig själv eller nåt, det känns också dumt.
Det är så sant det du skriver. Jag har också upptäckt det du säger.........de som läser lite snabbt tror att ämnet är klart och besvarat.
Jag brukar nog försöka svara även om bara tex 1 svar av 3 kommit. Man kan ju då tex skriva "Tack NN för ditt svar"
De andra 2 svaren kan ju komma från andra personer......ja då tackar jag igen för deras svar.
Redigerat av Alba: 30-09-2008, 17:21