Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Sjuk klematis, Krukväxt som hela tiden dör...
          MissStorm
          Inlägg 19-04-2004, 13:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 37
          Medlem nr: 1 481

Hej!

Jag har haft min klematis i ett par år nu. Minns inte vad sorten heter, men det är en innomhusvariant... När jag köpte den hade den underbara lila blommor! De blommade ett tag, men sedan dess har klematisen varit mitt problembarn.

Det kommer prickar på bladen som torkar ihop. Vid flera tillfällen har hela växten verkat död och jag har klippt bort allt. Men jag har inte haft hjärta att kasta den. Och så har den börjat växa igen! Lagom till att den börjar se fin ut börjar bladen att dö igen... sad.gif

Jag upptäcker ingen ohyra när jag titta på den. Men har sprayat med Provado Plus i alla fall...

Jag har försökt att vattna olika mycket och låtit den stå i både norr o söderfönster.

Är det någon som kan hjälpa mig o komma med förslag på vad som är fel/vad jag ska göra?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 01:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon