Oj vad man kan bli missuppfattad.
Växtbytare för mig är folk som kanske inte vill sälja eller har råd att köpa. Jag vet inte om någon här minns Hasse och Tages "skall vi byta grejor med varann" det är ju mera av den kalibern jag diskuterar här. Visserligen i Skåne (jo jag vet att Skåningar anses som dryga) men I Skåne närmare bestämt Södra Sandby besökte jag en "Växtbytardag" tillsammans med en god vän (Mr.Greenfinger) och blev överväldigad av stämningen. Massor med folk, massor med allehanda plantor och att byta en klase med uppgrävda liljekonvaljer mor ett rotknippe av bambu där båda "köpmännen" (som fö. var kvinnor) tyckte att de gjort århundradets affär, de e sånt som värmer en som har både ett ekonomiskt sinne och en "skrikebörs". Dessutom kunde men köpa en kopp kaffe för 5 kr:- så min dag var räddad.
Jag pratar egentligen om att skapa en ny folkrörelse "Att byta grejor med varann" inte att köpa obesett från tradera eller blocket. Nä mera att det skapas "Växtbyratdagar" på lokala orter i Sverige där "pettersson byter organiskt odlade rödbetor mot kålrabbi från österlen och är nöjda med "affären".
Inte nåt sälj och köp för det har vi readan tillräckligt med forum för....
Nej mera "Skall vi byta grejor med varann"