CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-10-2008, 21:41)

Anic så sjuk en av mina vänner är, bara av amalgamet, så låter det som ett hån när du skriver så.
Tänk dig själv när man i 40 års aldern blir av med alla tänder.
När dom får ta bort benbitar minst en gång om året för att det rent av ruttnar efter all amalgam hon hade osv
Jag själv har inga problem med det men jag har sett andra som har det. Så säg inte att det är sällan problem med amalgam. Det är ofta problem men man vill inte se det
Elisabeth
Det är väl skillnad på sällan och aldrig? Ett hån var det inte, tycker det var en konstig tolkning av mitt svar.
Jag upplever inte att de flesta mår dåligt av det, med tanke på hur många som har amalgam, men själklart finns det de som gör det. Hade det varit så vanligt med stora problem av amalgam så borde jag fått veta det och det borde lärts ut på universitet, sen vet jag att det är omtvistat och att det finns problem i viss utsträckning.
Fast det är intressant med din väns fall, du vet inte varför/hur amalgamet orsakade det?
CITAT (Netha @ 05-10-2008, 21:57)

Guld (göt) och amalgam har jag i munnen ... har aldrig känt av några biverkningar.
Det kan beror på hur nära de sitter varandra, men som mimmih skrev så fälls ammalgamat sakta ut pga att guldet tar elektroner från ammlagamet. Men det kan ju gå olika fort och alla har ju inte om av amalgamet heller