Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gödsla löken nu, de tittar ju upp!!!
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 18-04-2004, 16:15
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

Todelooo,

I helgen som var har jag varit å gett vitlöken och schalotten hönsgödsel samt hästgödsel/kodynga blandat med lite aska och Algomin.
          Enkel tumregel - storleken på löken bestäms ju av mängden blast den bildar innan midsommar. Så ut å gödsla ordentligt nu -) och vattna !

Hälsar Ingrid

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 20-04-2004, 08:26
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

Todeloo,

Nu på morronen idag (tisdag) kom en regnskur så jag är så nöjd att gödningen kom dit den skulle :-)

Ja av drömyrkena avrt det nog faktiskt ett - jag avrt ingenjör :-) men tyvärr inte gemolog( bedömning och värdering av ädelstenar) även om jag ahr fuskat i den branschen också :-) tillräckligt för att tillfredsställa en massa lustar - silversmed vart jag itne heller även om jag har fuskat LITE - gillar ju 'beads' med så :-) www.corinabeads.com är ju ett faaarligt ställe om man vill kika på vad man faktiskt kan lära sig å göra hemmavid :-)
          Näää- föräldrarna gav mig rådet att satsa på något så man hade en säker inkomst sedan kunde man roa sig allt vad man kunde efteråt ;-) vilket jag iofs gör - på fritiden mest då. Fast ibland funderar jag på hur det skulle varit om man inte jgort så - fast det är inte många tankar åt det hållet.
          Ja konstnär ville jag lääänge bli också :-)

Jag är väldans nöljd ändå......där jag går å pular på mitt berg. Bara husrenoveringen vart klar nångång (suck) men ett år och det värsta kvar - KÖKET och den nya värmepannan ( urrk) plus allt löst snickeri men det börjar ju komma så långt att man får ltie vittring med........

Hälsar Ingrid som hoppas på nytt kök i höst

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 04:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon